Home > Pod lupą > MTS-Technik – półroczna recenzja.

MTS-Technik – półroczna recenzja.

zestaw mts

Mniej więcej pół roku temu uświadomiłem sobie, że moje betonowo-glebowe zawieszenie, a w szczególności tylne amortyzatory błagają już o litość i spoczynek. Pewność prowadzenia w zakrętach spadła diametralnie i najwyższa pora poszukiwać alternatywy. Nie wspomnę już, że jazda na zawieszeniu, którego twardość można było porównać do betonowego bloku w połączeniu z dość nierozsądną jak na polskie warunki glebą, w zupełności pozbawiła mnie radości z jazdy w sposób bardzo drastyczny. Jako że poruszanie się na co dzień w takiej konfiguracji zaczęło mnie coraz bardziej irytować i sprawiło, że nie czułem się już pewnie za kierownicą mojego ukochanego 328i to  zdecydowałem się więc na zestaw obniżający MTS-TECHNIK –  dedykowany do E36 328i.

2

zawieszenie_mts

 

Dlaczego MTS? 

Jak to często bywa stękające zawieszenie w moim samochodzie nie zgrało się zbytnio ze szczytem możliwości finansowych w danym okresie czasu. Postanowiłem więc zaryzykować nieco i postawić na lekko budżetowe rozwiązanie. Po wnikliwej analizie tego co można znaleźć w internecie z przykrością stwierdziłem, że na temat zawieszenia MTS Technik można znaleźć zaskakująco różne opinie. Jedni jeżdżą i są zadowoleni, inni nie do końca albo po prostu trudno znaleźć opinię, która w jakiś konkretny sposób mogłaby pchnąć nas w jedną lub drugą stronę. Gdy już wiedziałem, że dam firmie MTS szansę, a wymiana zawieszenia jest dość poważnym przedsięwzięciem zdecydowałem się podejść do tematu konkretnie i z dbałością o nawet pozornie błahe szczegóły, próbując przy tym pozbyć się wszystkich aspektów, które mogłyby zakłócić wrażenia z jazdy już po zakończeniu całej operacji. Idąc tą drogą wyposażyłem się w cały zestaw gratów, możliwie w większości oryginalnych, począwszy od poduszek amortyzatorów, ich uszczelek oraz co ważne  odbojów i osłon amortyzatorów w wersji M-Technik biorąc pod uwagę fakt, że będzie to montaż amorów o skróconym skoku. W efekcie czego unikając sytuacji, gdy to amortyzator nie jest skłonny pracować w pełnym zakresie opierając się na przydługich osłonach i odbojach. Założeniem priorytetowym, było szybkie podniesienie bezpieczeństwa i komfortu prowadzenia mojego BMW. Mając pod ręką wszystkie niezbędne elementy poboczne w szybkim tempie – dzięki konkretnemu podejściu chłopaków z Oil-Land,  niezwłocznie zamówiłem  zestaw obniżający MTS Technik -40/-20, ponieważ jak możecie zobaczyć na zdjęciu powyżej dość miałem walki z każdym progiem zwalniającym, czy też krawężnikiem.

Kwestia montażu…

IMG_0398

Tak jak już wspominałem zależało mi na tym, aby wszystko było wykonane z rozsądkiem i przede wszystkim zgodnie ze sztuką. Zarezerwowałem więc termin w zaprzyjaźnionym autoryzowanym serwisie BMW, zamiast zlecać to „Panu Zbyszkowi” w jego przydomowej szopie. Jeszcze raz zweryfikowałem wszystkie pozyskane części i upewniłem się, że dokonałem trafnego wyboru, wiedząc, że pominięcie czegoś ustawi mnie po niewłaściwej stronie barykady – zupełnie nieświadomie. Następnie dostarczyłem na miejsce akcji.  Jak na odpowiednie dla takiej roboty miejsce całość zajęła niecały dzień roboczy. Popołudnie i wieczór spędziłem testując zachowanie nowej konfiguracji w sposób na przemian mniej i bardziej ambitny. Nie obeszło się także bez wizyty na AOT (Ambitnym Odcinku Testowym), gdzie mogłem sprawdzić pracę zawieszenia w warunkach bardziej sportowych i wymagających.

Pierwsze wrażenia

Oprócz tego, że w sposób logiczny samochód podniósł się diametralnie względem poprzedniej konfiguracji to pierwsze co zauważyłem to to, że powrócił komfort jazdy jakiego nie można było uświadczyć na betonowym i zużytym już sportowym zawieszeniu. MTS podczas jazdy w warunkach miejskich zdaje się być czymś pomiędzy betonowym zawieszeniem, a miękką kanapą. Nie jest, ani za twardy, ani za miękki. Tłumacząc to stwierdzenie na bardziej bezpośredni język można powiedzieć, że podczas normalnej jazdy aktywnie znosi wszelkie nierówności znane z naszych rodzimych dróg, a gdy przyśpieszymy nieco i wjedziemy w sekcje grubszych zakrętów to odczujemy, że jest to jednak zawias z zacięciem nieco sportowym, gdzie ważne jest aby auto pewnie złożyć do zakrętu, a nie walczyć z wychyleniem zbyt miękkiego zawieszenia. Pierwsze dni utwierdziły mnie więc w przekonaniu , że biorąc pod uwagę ograniczony budżet – dokonałem trafnego wyboru. I przyznam szczerze, że miało to być z założenia rozwiązanie krótkoterminowe i planowałem przesiadkę na konfigurację nieco bardziej ambitną i odpowiednio droższą. Mówiąc wprost : Pomimo tego, że po montażu  MTS Technik zaskoczył mnie bardzo pozytywnie ( naprawdę spodziewałem się czegoś gorszego ) to nie traktowałem tego zestawu zbyt poważnie.

Po pół roku i ok. 10 tysiącach kilometrów…

Po pół roku i niespełna dziesięciu tysiącach kilometrów przejechanych przekrojowo w warunkach miejskich i tych odrobinę bardziej wymagających, biorąc pod uwagę stosunek jakość/cena, stwierdzam, że MTS spełnił stawiane przed nim wymagania i nie wykazuje niemal żadnych oznak zużycia, biorąc pod uwagę, że z odrobiną złośliwości nie zawsze uważałem na wszystkie nierówności spotykane na co dzień. W skrócie nie mogę powiedzieć złego słowa o tym producencie, ale muszę zaznaczyć, że jest to moja subiektywna opinia i nie każdy musi się z nią zgodzić. Bo jak wiemy ilu kierowców, tyle opinii. Każdy z nas ma nieco inne wymagania i poczucie tego jak powinno pracować zawieszenie w jego samochodzie. Pamiętając także o tym, że aby w pełni docenić pracę jakiejkolwiek konfiguracji musimy mieć wszelkie inne elementy zawieszenia w chociażby rozsądnym stanie, aby nic nie mogło zakłócić naszych spostrzeżeń. Warto wziąć to pod uwagę, gdy  w dużej mierze opieramy swój osąd na pojedynczych postach ulubionego forum, aby nie okazało się, że szwagier kuzyna ze strony serdecznego kumpla miał znajomego który kiedyś z pomocą brata założył dany zestaw do swojego samochodu jako jedyny względnie nowy element, a cała reszta pozostawia wiele do życzenia.

10592805_474255486010798_7930351687348935122_n

Reasumując…

Finalnie ze stoickim spokojem można powiedzieć, że MTS-Technik to świetne rozwiązanie dla osób dysponujących w dłuższej perspektywie lub chwilowo ograniczonym budżetem. To świetny sposób na poprawę prowadzenia, komfortu i bezpieczeństwa w naszym samochodzie. Moim skromnym zdaniem doskonale spełnia swoją rolę w tym przedziale cenowym i jeżeli decydujemy się właśnie na części z tego segmentu rynku to nie warto się zastanawiać. Nadmienię jednak ponownie, że do sprawy należy podejść z należytą dbałością i nie oczekiwać namacalnego cudu.W przeciwnym wypadku możemy się na własne życzenie rozczarować. Porównywanie MTS z produktami takich firm jak Bilstein, czy Koni w mojej opinii byłoby zupełnie nie na miejscu. Ale biorąc pod uwagę fakt, że zarabiamy tyle ile zarabiamy i mamy dostęp do takich, a nie innych części to MTS Technik jest producentem, którego na pewno warto wziąć pod uwagę. Z pewnością, gdy nadejdzie czas na wymianę zużytych elementów rozważę test zawieszenia MTS w wersji gwintowanej, gdyż po tak pozytywnym zaskoczeniu nie widzę przeciwwskazań, aby brać taką opcję pod uwagę zupełnie poważnie. Tak więc, polecam tę firmę wszystkim tym, którzy niskim nakładem kosztów szukają miłej odmiany dla swojego auta i nie chcą pakować się w absolutne NO NAME’y, bo może okazać się, że zadowolonych użytkowników tego zawiasu jest więcej niż można by się spodziewać. Tylko po prostu nie każdy ma chęć mówić o tym otwarcie i w sposób obszerny.  Na koniec dodam tylko, że wpis nie był sponsorowany i przedstawia moje prywatne refleksje na ten temat.  Każdy jako człowiek rozumny sam dokonuje wyboru i wie najlepiej czego oczekuje.

 

 

 

 

Podobne wpisy
Dni M Performance w Bawaria Motors Gdańsk
Oktanowy Konkurs I : – WYNIKI!
Oktanowy Konkurs I – do wygrania kubki termiczne BMW
Pierwszy moment za kierownicą BMW…
  • autor

    ciekawy wpis i rzetelna opinia. Oby tak dalej.
    Zastanawia mnie tylko jak by wypadło porównanie samochodu w 100% fabrycznym zawieszeniem i zestawu MTS lub innego budżetowego producenta, podczas okrążenia na torze.

  • Ramox

    To ciekawy pomysł. Po wnikliwych testach na Ambitnym Odcinku Testowym (AOT) jestem w stanie zaryzykować stwierdzenie ( na przykładzie E36 Coupe 328i ), biorąc pod uwagę losowy tor wyścigowy to mogłoby to wyglądać tak:
    100 % Seria 0:1 MTS Technik
    Zawieszenie M Sportowe BMW ( M-TECHNIC ) 1:0 MTS Technik.

    Takie byłyby moje typy, gdyby obie konfiguracje byłyby w podobnym stanie zużycia, lub w stanie nowym.
    A co by pokazał realny test torowy, to to by było ciekawe 🙂

  • tdi

    wlasnie przydałby się test torowy z różnymi zawieszeniami ori vs np. obniżenie o same sprężyny vs komplet amorow i sprężyn technik vs jakiś drogi zawias test slalomu , test predkosci na okręgu ,test hamowania i ewentualnie jakas aczasówka na torze by pasiła , tez chce kupic tego technika niechce misie wydawac 3 tys na zawias strzelam w ciemno ze technik nie odbiega dużo o ile wgl w realnej probie np. slalomu (ale bardziej mam nadzieje ;)) od droższych kitów , no i mysle ze tzn tez mam nadzieje ze stosunek ceny do trwałości również wyapda na korzyść technika tzn zakładam ze technika trzeba częściej wymieniac ale mimo wsyztko w ogólnym rozrachunku i tak wyjdzie taniej .ps co do testu zawieszen torowych w automotor i sport swego czasu był test golfa 7 gen chyba i tam robili zmiany koł potem zawieszenia w zawieszeniu zmienili tylko sprężyny na obnizajace o chyba 3 cm efekty był taki ze auto w salolmie było dużo stabilniejsze uzyskiwało lepszy czas i predkosc miedzy pachołkami .

    • Koszt takiej akcji z punktu producenta, który chciałby udowodnić jakość swoich produktów nie wydaje się zbyt duży. Być może kiedyś ktoś się na to zdecyduje? Chociaż trudno stwierdzić, czy to rozwiałoby wszystkie wątpliwości.

      • tdi

        jeśli test byłby kompleksowy to jasne ze by rozwiało ,z cala pewnośćią bardziej by roziwało niż 50 różnych komentów na temat danego zawiasu na forach z których trzeba kombinować jak kon pod górke żeby cokolwiek z tego wywnioskować pare prostych testów sugerowałbym porównanie w slalomie w jeździe po okręgu ,czasówka na torze, test hamowania bo zawias tez na to wpływa tzn inaczej się masa rozkąłda przy mniej pływającym itp. plus jakiś test długodystansowy wszytkich rozwiazan powiedzmy roczny czy 2 letni i byśmy mieli kompletny obraz tego jak to wsyztko działa no i do tego ewentualnie test komfortu i tu oczywiście każdy zawias musiałby być zamontowany wtym samym aucie bo jak wiadomo na subiektywny komfotrt jazdy ma wpływ wiele rzeczy 3 podstawowe to fotel , opony głownie ich profil i sztywność no i włąsnie zawias .

        • tdi

          a wy co polecacie bo mam dylemat czy kupić np. seryjne amory powiedzmy sachsa i na to władować sprężyny eibacha obnizajace o około 3 cm czy kupić technika? technik wyjdzie do mojego auto 650 zł a sachs plus sprężyny 2 razy tyle ,moje pytanie to jak wasze opinie na temat prowadzenia tych 2 zestawaów no i trwałości amorów ciekawi mnie czy trwalosc amorów spada gdy da się seryjne amory i sprężyny obnizajace i jeśli tak to o ile a ile i co dłużej wytrzyma porpostu zanim straci włąsciwowsci

          • Domyślam się, że masz na myśli Eibacha PRO KIT? Niestety nie miałem osobiście styczności z tym zawieszeniem, ale jestem przekonany, że w połączeniu z amorkami Sachs’a mogłoby to mieć efekt lepszy niż Stack MTS’a . Wnioskuję tak po opiniach ludzi do których wiedzy i doświadczenia mam absolutne zaufanie. Decyzję musisz jednak podjąć sam.
            Gdybym w momencie kupywania MTS’a dysponował większym budżetem to pewnie wybrałbym taki zestaw jak przechodzi Ci przez myśl ( Sachs+Eibach PRO KIT ). I na coś podobnego się pewnie zdecyduje, gdy znów będę zawias wymieniał. Jednak to moje subiektywne zdanie i decyzję musisz podjąć sam 🙂

          • tdi

            dzięki za opinie ,twoja opinia moim zdaniem jest dość wiarygodna biorąc pod uwagę to jak napisałeś ten artykuł z naciskiem na to ze napisałeś ze trzeba mieć sprawne wszystkie inne elementy zawiasu żeby obiektywnie ocenic amory i sprężyny , no a ten kit techniksa co masz to ile już na nim zrobiłeś? i czy objawiają się już jakies symptomy większego zużycia ?

          • Hm, MTS Technik Jakieś 9 miesięcy na nim jeżdżę. Zrobiłm może… 15 tyś? Coś takiego. Generalnie minimalnie da się odczuć, że nie jest już nowy, ale nie zweryfikowałem jeszcze czy to na pewno kwestia zawiasu. Generalnie powiem Ci, że wciąż spełnia swoją rolę i dalej jestem zadowolony. Co jak na 650 zł to powiem Ci, że według mnie jest powyżej oczekiwań 🙂

          • tdi

            no tez mysle ze jak na cene 650 zł to jest niezle , ostatnie pytanie masz rozpórki ?

          • Są w planach, ale póki co były ważniejsze rzeczy po drodze. Więc niestety nie mam 🙂

          • tdi

            dzięki ,pozdro .

          • tdi

            byłem przedchwila u mechanika który tez tuninguje auta i zakałdali już różne zawiasy i on jednak mi odradza kit technika twierdzi ze zawieszenie to jest „kauczukowate,gumowate i słabo wybiera ” zakładali ten kit niedawno do golfa i takie ma spostrzeżenia , no a pan pisze ze jest zadowolony teraz mam mentlik w głowie i już sam nie wiem ale to samo stwierdził o np. samych sprężynach obnizajacych eibacha do seryjnych amorów ,być może problem tkwi wtym ze on i ludzie zktorymi do tej poryw społpracował lubia naprawdę twarde sztywne zawiasy sam nie wiem jak to dokońca rozumieć ,stwierdził również ze jeśli miałbym brać technika zawias to tylko gwint ze ma grubsze elementy i lepiej tłumi nierówności ,jak pan do tego się ustosunkuje?

          • Proszę mi tu nie Panować 🙂 Jestem Ramox, albo Mikołaj, jak kto woli.
            Na początku muszę Ci przypomnieć, że nie jestem wyrocznią w żadnej kwestii związanej z motoryzacją. Na łamach swojego bloga prezentuje moje subiektywne spojrzenie na różne aspekty motoryzacji.
            Najważniejszą kwestią w ocenie, nie tylko zawieszenia, są predyspozycje indywidualne. Nie jestem fan boy’em firmy MTS-Technik, ani nikt mi nie zapłacił za opinię jaką tu umieściłem. Zdecydowałem się podjąć ryzyku montażu taniego „sportowego” zawieszenia i jestem zadowolony z efektu. Jak na moje potrzeby ( jazdę po mieście i czasem troszkę bardziej agresywną w warunkach hobbystyczno-sprawnościowych) jest w porządku – biorąc poprawkę, że to rozwiązanie budżetowe. Reasumując – punkt widzenia, zależy od punktu siedzenia. Na moje potrzeby spełnia swoją rolę, biorąc pod uwagę niską cenę i swego rodzaju ryzyko związane z montażem. Gdybym natomiast budował hobbystyczny samochód marzeń to wybrałbym pewnie kit np. bilsteina, płacąc za niego grube tysiące i podejrzewam, że byłbym nim zachwycony.
            W powyższym wpisie napisałem także, że bez sensu jest porównywanie MTS- Technika do zawieszeń z zupełnie innej półki cenowej.

            Podsumowując finalnie: Znam sporo osób, które są zadowolone z takiego zawieszenia, ale znam też sporo, którzy założyli i za chwilę zmienili na coś innego. a i znalazło by się kilka takich osób, które nie założyłyby MTS’a bo to tanie gówno, ale nigdy nie jeździli z samochodem w którym ta opcja została mądrze zamontowana. Lista różnych przypadków jest dość długa.
            Generalnie sam znasz swoje potrzeby i priorytety. Biorąc pod uwagę to jak bardzo odbiór samochodu jest kwestią indywidualną to rozstrzyganie tutaj, czy któraś opinia jest lepsza, czy gorsza jest zupełnie bez sensu.

          • tdi

            zgadzam się i wlasnie dlatego mam dylemat co innego gdybym miał możliwość przetestowania różnych setupów wtedy miałbym swoje niepodważalne zdanie pod moje preferencje a tak mam dylemat i sam nie wiem będzie to raczej więc strzał w ciemno ,albo zrobie wyliczanke jakąś;)

          • Będę trzymał kciuki za trafny wybór jakakolwiek byłaby Twoja decyzja 🙂

          • tdi

            co do decyzji to po przeczytaniu 10 różnych forum wyszło mi że najlepiej jak kupie kayaby ultra sr 900 zł komplet przód i tył i na to eibach pro kit obnizajacy 30 przód 25 tył za 650 zł razem 1550 zł 900 więcej niż kit technika ,oby się sprawdził .

          • tdi

            generalnie polatałem dzisiaj trochę autem po okolicznych drogach zrobiłem 100 km i zawias chyba niebył ruszany w tym aucie od nowowsci , a auto ma nakulane 249000 km według licznika , moje spostrzeżenia po jeździe okolicznymi drogami którymi najczęściej latam to to ze niema opcji zebym założył cokolwiek nizszego od seri jak 3 cm bo bym musiał jeździec o 20 km.h wolniej , ogólnie albo te kayaby i na to eibach albo technika gwint załoze pojezdze dam znac jakie sa moje refleksje obniżenie dam na 30 mm względem seri ,licze ze w porównaniu z wysluzonymi już amorami w moim aucie którykolwiek z tych zestawow poprawi prowadzenie i przyczepność .

          • tdi

            pisałem ze albo kayaby +eibach albo gwint technika no i zamówiłem ap sportfahrwerke ogólnie ma sam edobre opinie wszędzie gdzie nie zajrzec na fora cholernie przystepna cene ze tak to ujme no i obniżenie przód 40 mm tył 30mm tak ze pasuje zestaw amorów i sprężyn kosztuje 1200 z wysyłka ma roczna gwarancje (technik 2 letnia ) ale ma tuv a technik ma tuv ?

          • tdi

            a co do twojego bmw to co to za silnik ma i czy byłes wpoznaniu na track day jak tak to jaki czas na jakim zawieszeniu i oponach wykreciłes?

          • 1. Jest to M52B28, czyli 328i.
            2. Niestety nie miałem jeszcze okazji być na TPTD.

          • tdi

            ok mogę zdac recenzje ostatecznie wziałem najtańszy kit mts technik o obniżeniu 40 /40 i moje wrazenia z jazdy sa identyczne z twoimi po starym zużytym fabrycznym zawiasie zwłaszcza tyl już był tak zużyty ze autem bujhało wkazda możliwa strone i przy zmianie biegu i przyhamowaniu i przy przyspeiszaniu i przy zakrętach jak kutrem na dużych falach obecnie auto jedzie jak po „szynach ” przechyły w zakrętach podczas przyspeiszania i hamowania sa minimalne i optymalnie takie jakie p[owinny być pod mój gust i preferencje nie jest ani za twardo ani za miękko wjechałem na mój odcinek doświadczalny ghdzie ejst sporo zakretow trasa ma jakies 5-10 km nie sprawdzałem dokąłdnie i nie jechałem w sposób stricte torowy bo po obu stronach sa drzewa grubości metra i wjazd w nie skończyłby się w kostnicy ale przy jakims 10% zapasie na paru zakrętach zawias pięknie się zachowuje minimalne przechyły swietnie rozkłada mase na przód tył lewo prawo w proownaniu do dość komfortowego oryginału spokojnie mysle ze na torze poznan urwał by z 2 sekundy na kołku tak ze jestem zadowlony jak wytrzyma z 50 tys km to będzie super .

          • tdi

            tylko trochę nieciekawie auto wygląda bo przód stoi wyżej ,bo generalnie wziałem kit pod ciut inny silnik ze względu na to ze striocte pod mój silnik niebyło tego obniżenia co chciałem czyli max 4 cm tylko jest 6 cm na mój silnik ale wygląd mnie najmniej martwi najważniejsze dla mnie sa walory trakcyjne a co zatym idzie i bezpiecznestwo jazdy ,pozatym podniesiony przod względem tyłu w moim aucie które ma rozkład mas z kierowca 62przód -38 tył tylko poprawia trakcje bo trochę więcej przez to poszło na tył masy .

          • tdi

            czyli poki co same plusy :cena ,trakcja ,komfort jak jeszcze wytrzyma te minimum 30 tys podemna to niemam więcej pytan .

          • Dzięki Ci za te słowa. Cieszę się, że ktoś z normalnych użytkowników podziela moją opinię na temat tego zawieszenia. Od siebie dodam, że mija już ponad rok od montażu i zawieszenie jeszcze nie straciło swoich właściwości. 🙂 Także oby tak dalej 🙂 I życzę Ci szerokości 🙂

          • Muszę dodać do poprzedniej odpowiedzi, że niestety często zmuszony jestem bujać się po sporej ilości dziur, a wiesz jak jest, 3 wyminiesz, a 4ty będzie krater jak na księżycu. Generalnie moim subiektywnym zdaniem dzielnie znosi to co mu funduje.

  • Marek Maciejewski

    Hej,
    Mój TaTechnix w E36 328i już się kończy. Czy jesteś w stanie podać mi pełen zestaw elementów które musze mieć żeby wszystko ze sobą grało. Chciałbym zrobić taki sam setup jak Ty masz MTS -40/20.
    Z góry dzięki.

    • Jak tylko odnajdę w dokumentacji to chętnie się podzielę. 🙂

      • Marek Maciejewski

        Dzięki, poszperam w Internecie za takim zestawem 🙂
        Pozdrawiam

      • Marek Maciejewski

        Hej,

        W koncu beemka sie doczekala.
        Zamowilem Koni Str.T 1120-8242 tj. na sprezynach niebieskich HR obnizajacych przod/tyl 40/15.

        Czy moglbys mi jeszcze pomoc poszukac tych odbojow i oslon Lemfordera do M Technic ?
        Zakladam, ze te gumy beda odpowiednie to tego zestawu.

        Pozdrawiam
        Marek

        • Marek Maciejewski

          Siema,

          Zawieszenie juz siedzi od ok 3 miesiecy. Teraz jestem w stanie wjechać na parking z 0 na 1 bez przycierania oraz pokonać większość progów i krawężników. W takim mieście jak Wrocław jeździ się po prostu dużo przyjemniej teraz niż na ta technix.
          W trasie buda się nie przechyla za dużo na boki, a poprzecznie wybrzuszenia w miejscach np. Łączenia mostków z trasą – np. A4 Wrocław > Legnica – pokonuje się bez trzęsienia ziemi w samochodzie.

          Buda prezentuje się dobrze. Nie jest tak wysoko jak w serii. Z przodu koła idealnie wpisują się w błotnik. Z tyłu koła są na poziomie błotnika. Odległość przodu i tyłu od asfaltu jest jednakową.

          Jestem zadowolony – dobre połączenie wrażeń z jazdy i wyglądu samochodu. Odpada problem regulacji.

          Odstraszac może cena i słaby dostęp do e36 w polsce. Dałem ok 2100 za zestaw. Trzeba doliczyć za poduchy odboje i montaż. Zestaw sklep sprowadzal z Niemiec. Czekałem 2 tygodnie.

          Pozdrawiam
          Marek

  • Daniel Banach

    Siemka planuje założyć gwint w mojej e30 czy mógłbyś mi podesłać gdzie znajde te odboje i osłony?

    • Witaj,
      trudno wskazać mi konkretne elementy do E30 ( zapewne będą to elementy z doposażenia m technik )
      Skontaktuj się z ogarniętą hurtownią.
      Możesz np. skontaktować się z chłopakami z http://www.oil-land.pl
      Bardzo mi pomogli w poszukiwaniach. 🙂

      • Daniel Banach

        okey dzięki wielkie 😀

        W dniu 14 marca 2017 13:33 użytkownik Disqus napisał:

Ta strona używa plików cookies (ang. ciasteczka). Możesz je wyłączyć w ustawieniach przeglądarki.
więcej o cookies
Ok